Att göra reklam för de produkter man försöker sälja är viktigt i alla branscher. Men kanske är det extra viktigt just i heminredningssvängen. Det beror mycket på att denna bransch växer snabbt. Tack vare internet och alla forum som finns där ute, så har många utvecklat detta intresse.

Reklam som alltid fungerar är till exempel flygblad. Om man trycker sin information och delar ut dessa i mängder, så kan man hoppas på stora resultat. Även reklampresenter som pennor eller tändare kan vara praktiskt. Visitkort bör alla företagare ha. Men dem kanske man delar ut lite mer sparsamt.

Alla artiklar som nämns ovan blir tunga och otympliga när de beställs i mängder. Det kan vara slitsamt för kroppen att flytta dem. Som tur är finns GLF, Genarps Lådfabrik AB. De jobbar bland annat i trakterna kring Stockholm. De kan erbjuda lastpallar som underlättar för transport av tunga lådor med reklamartiklar.

Det gammeldagsa flygbladet GLF lastpallar

Man bör inte underskatta flygbladet som reklamartikel. Många tycker kanske att det är omodernt. Men trots att internet tagit över mycket så går ju människor fortfarande på stan. Och det betyder att det finns en publik att dela ut flygbladen till. Man kan antingen ställa sig på något torg och dela ut reklambladen personligen. Eller så lägger man dem i folks postlådor och hoppas på det bästa. Då gör man smartast i att koncentrera sig på området i närheten av verksamhetens lokal. Där finns det störst chans att folk blir nyfikna på just din business som de sett skymta förbi i sitt kvarter.

Lastpallar i StockholmRejäl reklam rockar

Förutom flygblad så finns det massor av annan reklam som också gör bra ifrån sig. De saker som nämns här nedan är bara några exempel. Men de kan säkert hjälpa din heminredningsfirma att få en boost. Du skulle i alla fall kunna testa något av följande:

Presenter som pennor, tändsticksaskar eller t-shirts
Annonser på internet, men också SEO-texter här och var
Mun till mun. Ej att förakta är det faktum att ryktet sprider sig
Branschspecifk reklam. Alltså sådant som hör till det du säljer eller producerar