Det är komplicerat att driva butik. Det ska man inte sticka under stol med. Först och främst så måste man få tag på rätt lokal. Den ska ligga på rätt adress så att alla inredningsintresserade hittar dit. Den behöver vara lagom stor för att hysa en lagom mängd med möbler, mattor och tavlor. Den måste vara smart utformad för att kunderna ska kunna slussas genom lokalen och se allt på ett smidigt sätt. Dessutom är det väldigt viktigt att man har råd att betala för sig. Annars kommer man inte bli långvarig när Kronofogden knackar på dörren. Och sista viktiga grejen: Fönster. Det gör så mycket för känslan i ett rum när det kommer in tillräckligt med ljus. Särskilt när det handlar om att visa upp vackra saker. Människorna som kommer förbi måste kunna se prylarna ordentligt. Annars kommer de inte bestämma sig för några inköp alls. Att marknadsföra utan dagsljus är i princip en omöjlighet.
Som tur är finns Raymont AB i Skåne som kan hjälpa till med fönsterbyte. Då kan man lösa det problemet. Om det hindrar en från att hyra en viss lokal så går det alltså att lösa. Att byta fönster gör så mycket för stämningen. Under www.fonsterbyte.raymont.se kan du läsa mer om dem.

Utifrån och in, inifrån och ut

Bra fönster är inte bara viktigt för att de potentiella kunderna inne i affären ska kunna se något. Visst är det viktigt att de i detalj kan undersöka allt som erbjuds. De behöver kunna jämföra färger och kanske ta bilder på sådant de är intresserade av. Men nästan lika viktigt är en annan sak. Att det går att se in ordentligt utifrån. De som inte är på jakt efter något specifikt vill kunna spana in när de går förbi på gatan. Då kan de snabbt avgöra om de ser något de gillar och i så fall gå in. Eller så fortsätter de förbi och återkommer en annan dag.

Rätt ruta i ramenFönster

Att få tag på rätt fönster går lätt med en expert i ryggen. Tänk noga igenom dina behov innan du beställer. Fundera på vad du vill ha och haffa sen fönster som har…

• Rätt glas
• Rätt storlek
• Rätt ram
• Rätt fönsterkarm
• Rätt färgsättning