Intresset för heminredning har ökat lavinartat de senaste åren, kanske på grund av att internet har gjort världen så mycket mindre, det är lätt att inspireras med hjälp av olika bilder, sidor och forum och det är lika lätt att få tag på exakt det man önskar sig i möbelväg, från olika håll i världen. Det betyder att du som har en fysisk affär där du säljer fina inredningsprylar får jobba extra hårt för att få kunderna att komma till din butik och sen också slå till och gå därifrån med en påse eller två. Det finns många olika knep för att locka köpsugna människor till ditt tillhåll, men många av dem kräver mycket energi, tid och pengar från din sida, utan att garantera någon som helst framgång.

Dock finns det företag som kan hjälpa dig med saken. Till exempel kan du välja att öka försäljning via Concito Consulting som är ett företag som sysslar med mötesbokning, marknadsföring och telekommunikation.

Struktur och tydlighetMötesbokning

För att din fysiska butik ska klara sig måste du ändå ha närvaro på nätet. Det vill säga, när folk försöker hitta dig på nätet ska de lyckas, direkt. Annars är risken att de hamnar hos någon annan och struntar i att ge sig ut på stan för ett besök hos dig. Det som potentiella kunder ofta vill veta är till exempel öppettiderna för din butik, har ni stängt på helgdagar och så vidare. De vill också kunna se exakt vilka varumärken ni säljer och gärna också om det finns några specialerbjudanden som lockar.

Locka kunder till din webbplats

Trots att du helst av allt vill att kunderna ska komma in i din affär, så börjar deras resa på nätet. Här följer ett par tips som gör din hemsida bättre och mer effektiv:

  • Tydlighet – det bör vara lätt att förstå vad som finns var och hur man ska hitta
  • Smidighet – det ska vara lätt att ta sig fram mellan de olika sidorna
  • Snabbhet – det måste gå snabbt att ladda sidorna, annars ger folk upp direkt
  • Snygghet – en estetiskt tilltalande sida skadar naturligtvis inte, särskilt inte om du sysslar med design…